گرافيك به اين معني كه طراحي گرافيك، نمايشي بصري بر روي يك سطح اطلاق ميشود.
همانند ديوارها، كاغذها، صفحه نمايش كامپيوتر و يا حتي يك سنگ و ...
كه در آن نوعي اطلاع رساني، چهره نگاري يا سرگرمي وجود دارد.
از لحاظ فني مي توان گفت كه طراحي گرافيك يعني هنر برقراري ارتباط بصري از طريق
عكس هاي متني، نمادها و كارهاي هنري كه وظيفه انجام آن ها بر عهده ي يك طراح گرفيك است.
بايد بگوييم كه طراحي گرافيك چيزي نيست كه در سال هاي اخير بوجود آمده باشد
بلكه در گذشته هم نيز وجود داشته است اما امروزه به اوج شكوفايي خود رسيده است.
موضوع مهم در هنر طراحي گرافيك، وسعت اثر گذاري در مخاطبين است.
مقدار تأثير گذاري چه در ابعاد كوچك، مانند فروش كالا، و چه در ابعاد بزرگ، همانند
مقبول جلوه دادن يك سازمان بين المللي، نه تنها به محتوي بلكه به كيفيت كار طراح گرافيك هم بستگي دارد
با شناخت درست و كامل بازارهاي جهاني و ضوابط حاكم بر آن ها، كشور ما نيز
مي تواند به گروه هاي صادر كنندگان طراحي گرافيك بپيوندد و از اين روش، در آمدي ارزي تأمين كند.
يك برند، رابطه مستقيم بين يك كسب و كار يا سازمان با مخاطبان آن است.
هويتِ يك برند، نحوه ي برقراي ارتباط برقراري يك سازمان با شخصيت، لحن و ذات،
همينطور خاطرات، احساسات و تجربه هايش است. هويت بصري، دقيقاً به اين شكل طراحي گرافيك است
عناصر بصري هويت برند كه به عنوان وجه ي يك برند در برقراري ارتباط با
خصوصياتي نامشهود از طريق تصاوير، اشكال و رنگ ها، عمل مي كند
https://3sotweb.com/%d8%b7%d8%b1%d8%a7%d8%ad%db%8c-%da%af%d8%b1%d8%a7%d9%81%db%8c%da%a9/
- ۶۷ بازديد
- ۰ نظر